2003-audi-Q7-TFSIe (1).jpg

Q7 TFSI e quattro

  • Kopen v.a.

    € 87.573,-

  • Private lease v.a.

    € 1.411,-*

  • Zakelijke lease v.a.

    € 745,-

  • Bijtelling

    22 %

De Audi Q7 TFSI e is een innovatieve gezins-SUV

De Audi Q7 TFSI e blinkt uit door zijn innovatieve plug-in hybridetechniek, ongekend ruime interieur en een sportieve uitstraling. Deze SUV is ideaal voor elk gezin dat in de directe omgeving elektrisch wenst te rijden.

Een innovatieve aandrijflijn

De Audi Q7 TFSI e levert zijn kracht op een slimme en efficiënte manier. Zijn 3.0 V6-TFSI-motor werkt namelijk samen met een elektromotor. In de 55 TFSI e quattro is dit duo goed voor een systeemvermogen van 280 kW/381 pk en in de 60 TFSI e quattro voor 335 kW/456 pk. Tegelijkertijd bedraagt het officiële gemiddelde brandstofverbruik slechts 2,8-3,0 l/100 km, het gemiddeld stroomverbruik 21,9-22,9 kWh/km en de gemiddelde CO₂-emissie 64-69 g/km. Als alleen de elektromotor actief is, kunt u minstens 40 kilometer lokaal emissievrij rijden. Ideaal in de bewoonde omgeving. Met zijn optionele luchtvering, standaard elektromechanische stuurbekrachtiging, rijdynamische regeling Audi drive select inclusief offroadstand en quattro permanente vierwielaandrijving schrikt de Audi Q7 TFSI e bovendien niet terug voor sneeuw, zand, modder en gravel.

Met de stroom mee

Slimme technologieën ondersteunen u om zo efficiënt mogelijk om te gaan met stroom en benzine, zodat u zover mogelijk komt in uw Audi Q7 TFSI e. Daarbij kunt u de samenwerking tussen benzine- en elektromotor ook zelf beïnvloeden. Er zijn drie rijstanden: EV om alleen elektrisch te rijden, Battery Hold om stroom te bewaren voor een later moment (bijvoorbeeld een emissiezone in de stad) en Hybrid dat het verdeelproces aan de auto overlaat. Op basis van diverse input, waaronder de navigatieroute, denkt de auto bovendien vooruit. Op die manier rijdt u zo efficiënt en comfortabel mogelijk. Over modern comfort gesproken: de klimaatregeling werkt met een warmtepomp die restwarmte van de elektrische componenten benut om het interieur behaaglijk te maken. In de winter komt die warmte bovendien van pas om de accu’s op temperatuur te houden en zo de elektrische actieradius te vergroten.

Ook het laden is van topniveau

Met de wallbox, app en mobiliteitskaarten die u bij uw auto kunt aanvragen, wordt opladen extra gemakkelijk. Uw Audi-dealer kan u alle ins en outs vertellen over de Shuttel-mobiliteitskaart waarmee u meer dan 65.000 laadpunten in zestien Europese landen kunt gebruiken. Daarnaast is er de Audi e-tron Charging Service waarmee u toegang verkrijgt tot een van de grootste openbare oplaadnetwerken van Europa (meer dan 110.000 oplaadpunten), allemaal met één contract te benutten. Een ander handig hulpmiddel is de myAudi-smartphoneapp om Audi connect-toepassingen te gebruiken, bijvoorbeeld om het laadproces te starten en het accupercentage inclusief de bijbehorende actieradius af te lezen. Ook een laadtimer is geïntegreerd en u kunt laad- en verbruiksoverzichten raadplegen. De routeplanner in de app toont de locaties van laadpalen, net zoals het MMI-navigatiesysteem in de Audi Q7 TFSI e quattro dat doet.

Praktisch, ruim en zeer comfortabel

De Audi Q7 TFSI e is een ruime auto die op allerlei manieren praktisch inzetbaar is. Om het leven nog gemakkelijker te maken zijn er handige extra’s zoals de achterklep die openzwaait zodra een sensor beweging detecteert en het vastzetsysteem met rails in de bagagevloer. Voor extra comfort tippen wij het glazen panoramadak, het air quality-pakket en het lichtpakket met contourverlichting en ambient light.

Zet grote stappen met een kleine beweging

MMI navigatie plus met MMI touch response, het beste infotainmentsysteem dat Audi te bieden heeft, is standaard. De menu’s werken gebruiksvriendelijk vanaf twee touchscreens en met spraaksturing. De toepassingen van Audi connect geven toegang tot onze digitale wereld. Eveneens standaard is de aantrekkelijke Audi virtual cockpit, een high-res digitaal instrumentarium dat alle belangrijke autoinformatie toont. Zo weet u precies hoe het is gesteld met de stroomvoorraad, de elektrische actieradius en andere waarden van de plug-in hybrideaandrijving.

Een exterieur met een grootse uitstraling

De vooruitstrevende en efficiënte techniek van de Audi Q7 TFSI e is op aantrekkelijke wijze verpakt. Hier staat een echte Audi, met strakke lijnen en een krachtige uitstraling. Aan de voorkant domineren de octagonale singleframe-grille met zes rechtopstaande spijlen en de grote luchtinlaten in de bumper. Van opzij bezien oogt de Q7 opvallend slank door de optische truc met de contrasterende afwerking en het lichtgekleurde stijlelement onderaan de portieren. De dik aangezette wielkastranden geven de auto een stoere SUV-look. Aan de achterkant verbindt een aluminium sierlijst de achterlichten met elkaar en zijn de diffusor annex bodembescherming visueel versterkt.

Een lichtend voorbeeld

De optionele HD-matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht produceren voor elke situatie het juiste licht, zonder andere verkeersdeelnemers te benadelen. Deze toonaangevende lichttechnologie is een van de vele geavanceerde details aan deze bijzondere auto. Het laserlicht is vanaf 70 km/h een aanvulling op het ledgrootlicht. Het schijnt bijna twee keer zo ver als ledlicht. Koplampsproeiers helpen om het lampglas schoon te houden. Ledachterlichten maken uw auto goed zichtbaar voor achteropkomend verkeer.

2003-audi-Q7-TFSIe (6).jpg

Q7 TFSI e quattro